jak stworzyć automatyczny spis tabel

Rady Pana Formatka: Jak stworzyć automatyczny spis tabel?

Automatyczny spis tabel z pewnością ułatwi życie każdemu, kto pisze pracę dyplomową. Bardzo interesującą opcją jest możliwość błyskawicznej edycji danych. Wszystko dzięki funkcji o nazwie: Aktualizuj spis, dostępnej w zakładce Odwołania. Dzięki temu wszystkie zmiany, jakie wprowadzisz w opisach tabel podczas prac edytorskich, będą uwzględnione w stworzonym spisie. Automatycznie i praktycznie bez wysiłku z Twojej strony.

Zanim jednak będziesz mógł coś zaktualizować, musisz wiedzieć, jak stworzyć mocne podstawy.

jak stworzyć automatyczny spis tabel

Przedstawimy krótki poradnik, jak stworzyć automatyczny spis tabel

Upewnij się,  że wszystkie tabele obecne w Twoim tekście mają poprawny opis. Jak powinno się go tworzyć?

  • zaznacz pierwszą tabelę i przejdź do zakładki Odwołania. Wybierz opcję: Wstaw podpis. W miejscu oznaczonym jako Etykieta ustaw nazwę Tabela. Możesz tutaj również doprecyzować wygląd opisu tabeli, który tworzysz. Jeśli chcesz, stwórz swoją własną etykietę (opcja: Nowa etykieta). Możliwości jest tutaj sporo;
  • proponujemy rozszerzyć rubrykę: Podpis. Na tym etapie jest ona oznaczona jedynie jako: Tabela 1. Nie zapomnij o wpisaniu tutaj dokładnego tytułu Twojej tabeli. Takie rozbudowane opisy to nie tylko konieczność, ale i świadectwo Twojego profesjonalizmu. Wszystkie zmiany zawsze zatwierdzaj przyciskiem OK;
  • w ten sam sposób stwórz opisy do wszystkich tabel obecnych w Twojej pracy dyplomowej. Dzięki temu zabiegowi już tylko jeden krok dzieli Cię od stworzenia automatycznego spisu tabel!

Jeśli wykonałeś już wszystkie podpisy, musisz wybrać miejsce, w którym ma się pojawić Twój automatyczny spis. Tabele zawsze będą w nim ustawione w należytej kolejności a wygląd całości możesz łatwo dostosować do wymagań stawianych przez Uczelnię. Jeśli wybrałeś już odpowiednie miejsce, umieść tam kursor i wybierz zakładkę: Odwołania. Pojawi się tu m.in. opcja Wstaw spis ilustracji, którą powinieneś wybrać. Zwróć uwagę na ustawienia ogólne i upewnij się, że masz w nich należycie określoną Etykietę podpisu. W naszym przypadku powinna to być Tabela.

Zanim zatwierdzisz wszystkie zmiany skoncentruj uwagę na okienku opisanym jako Podgląd wydruku. Możesz tu zobaczyć, w jaki sposób będzie wyglądał Twój automatyczny spis tabel. Mało tego! Tutaj jesteś w stanie go dostosować do swoich preferencji. Do dzieła!

Jeśli zyskałeś pewność, że wszystko jest idealnie, zatwierdź zmiany przyciskiem OK. Na tym etapie Twoje możliwości wcale się nie kończą! Dzięki wspomnianej wcześniej aktualizacji łatwo dostosujesz cały spis tabel do wszelkich zmian, które wprowadziłeś w trakcie edycji treści. Jedno kliknięcie i wszystko działa!

A może skorzystasz ze wsparcia pomocnej Ekipy Pana Formatka?

Nie masz czasu ani energii na samodzielne formatowanie pracy dyplomowej? Widzisz, że wykonany właśnie spis tabel to tylko wierzchołek góry lodowej, z którą zaczynasz się mierzyć? Nie musisz tego robić samodzielnie. Doświadczona Ekipa Pana Formatka służy pomocą. Wybierz, która opcja jest dla Ciebie i zaufaj naszej sile. Sformatujemy Twoją pracę dyplomową nawet w 24 godziny. Sprawdź!

formatowanie pracy dyplomowej szczegoly uslugi